با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، استاندار يزد برگزار شد؛مراسم تجليل از صادركنندگان نمونه استان يزد


یزدفردا "صادركنندگان نمونه استان يزد طي مراسمي با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، استاندار يزد و جمعي از مديران و بازرگانان استان مورد تجليل قرار گرفتند.
، " محمدرضا فلاح زاده" در اين مراسم كه در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگاني استان يزد برگزار شده بود گفت: صادرات پل ارتباطي بين اقتصاد ملي و اقتصاد بين المللي محسوب مي شود.
وي افزود: متاسفانه صادرات بيشتر از مواد خام صورت مي گرفته است و اكنون به سوي صادرات مواد توليدي گام برمي داريم.
فلاح زاده تصريح كرد: جايگاه كشورمان ايران و استان يزد در تجارت جهاني بايد ارتقا يابد.
وي ادامه داد: ظرفيت صادرات غير نفتي كشور 300 ميليارد دلار برآورد شده است و اين درحالي است كه تنها 20 ميليارد دلار صادرات صورت گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص صادرات این استان گفت: صادرات استان یزد از نظر وزنی رشد مثبت داشته و از نظر ارزشی ، رشد منفی داشته است که این مساله باید مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار يزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستاي حمايت از صادرات در استان يزد، از اعلام آمادگي شركت " شستا " براي احداث نمايشگاه بين المللي يزد خبر داد.
فلاح زاده همچنين يادآور شد: بالا بردن استانداردها و افزايش كيفيت كالاهاي داخلي ، موجب كاهش رويكرد به كالاهاي خارجي مي شود.
مهندس اولیاء نماینده یزد نیز  با ذکر حدیثی از حضرت امام رضا(ع) میلاد ایشان را تبریک گفت و افزود در توسعه صادرات ، صرف نظر از ارزش اقتصادی بحث سنجش رقابت پذیری تولیدات مطرح است وی گفت امروزه مرزهای توسعه تجارت و اقتصاد جهانی گشوده شده و موضوع تجارت جهانی مطرح است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه کشور ما در آینده بتواند به سازمان تجارت جهانی بپیوندد گفت:
با پیوستن به سازمان تجارت جهانی تولیدات داخل با محصولات سایر کشورها رقابت خواهد کرد . نماینده مردم یزد و صدوق سابقه دیرینه مردم متدین یزد را در امر بازرگانی درخشان توصیف کرد و افزود ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت تمام شده از شرایط حضور موثر در عرصه های تجارت جهانی است وی با تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان اظهار امیدواری کرد که استان یزد بتواند سهم قابل توجهی از صادرات کشور را بخود اختصاص دهد و هر سال شاهد موفقیت بیشتر صادر کنندگان یزدی باشیم.

در اين مراسم از تعدادي از واحدهاي صنعتي و صادركنندگان نمونه استان يزد با اهداء تنديس ،لوح سپاس و هداياي ديگر، تقدير شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا